سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]
احبار - © PC & MOBILE
  • یه نامه می فرستی؟
  • می خواهی منو بیشتر بشناسی؟ پس کلیک کن
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • آخرین لحظات مرگ ملاقلی‌پور از زبان رسول احدی

    رسول احدی از همراهان رسول ملا قلی‌پور درباره مرگ ناگهانی این کارگردان توانای کشورمان گفت: با مرگ رسول ملا قلی پور فیلم سینمایی عصر روز دهم نیز به همراهش غروب کرد. رسول احدی آخرین همراه ملا قلی پور اظهار داشت: ساعت 11 دیروز(15 اسفند) قصد برگشت از شهرستان نوشهر به تهران را داشتیم که به طور ناگهانی وضعیت جسمی رسول ملا قلی پور نامناسب و وخیم شد.

    احدی اظهار داشت: در حال جمع کردن اسباب سفر بودیم که این اتفاق ناگوار روی داد و به سرعت اورژانس را مطلع کردم و پزشکان پایگاه 115 شهرستان نوشهر به سرعت به محل حادثه آمدند و تلاش آنها به دلیل فوت رسول ملاقلی پور نا تمام ماند. همسفر رسول ملا قلی پور تصریح کرد: وی برای جمع آوری برخی مستندات فیلم سینمایی عصر روز دهم در چند روز گذشته از کربلا به ایران آمده بود.

    وی با بیان این‌که جنازه رسول ملاقلی پور در حال حاضر در سردخانه شهرستان نوشهر است خاطر نشان کرد : بعد از این اتفاق ناگوار مراتب را به منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی اش اطلاع دادم . این سینماگر صاحب سبک سینمای دفاع مقدس، درصدد ساخت فیلم «عصرروز دهم» در کربلا بود و برای دیدن لوکیشن دیگر بخش‌های فیلم به شمال کشور سفر کرده بود.

    مرحوم ملاقلی‌پور در سفر خود به کربلای معلا برای بازدید لوکیشن‌ها از فرصت استفاده کرد و مستندی نیز به نام «شش گوشه عرش» را جلوی دوربین برد که آخرین اثر او محسوب می‌شود. او در سفر خود به کربلای معلا متوجه شد که هنرمندان برجسته اصفهانی در آنجا مشغول طراحی ضریح مقدس حضرت امام حسین (ع) هستند. دو شب حضور در کنار این هنرمندان به فیلم مستندی بدل شد. قرار بود بخش دیگر از تصویربرداری این فیلم مستند نیز در اصفهان انجام شود. ملاقلی‌پور این فیلم را به صورت افتخاری کارگردانی کرد.

    رسول ملاقلی‌پور متولد 1334 تهران است. وی در روزهای آغازین انقلاب عکاسی را به‌طور آماتور آغاز کرد و با شروع دفاع مقدس، به صورت حرفه‌ای به ادامه آن پرداخت و پس از آن به ساخت فیلم‌ مستنداز عملیات‌ مختلف دفاع مقدس پرداخت و فیلم کوتاه «شاه کوچک» را با دوربین 16 میلی متری ساخت که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره وحدت شد. او نخستین فیلم بلند خود را در سال 1363 با نام «نینوا» با دوربین 16 میلی متری ساخت و به این ترتیب به سینمای حرفه‌ای راه یافت.

    میم مثل مادر، مزرعه پدری، قارچ سمی، نسل سوخته، کمکم کن،‌ هیوا، سفر به چزابه، نجات یافتگان،‌ پناهنده ، خسوف، مجنون، افق، پرواز در شب،بلمی به سوی ساحل، نینوا از آثار بلند سینمایی وی به شمار می‌روند.فیلم‌های کوتاه او «شاه کوچک»، «فتح‌المبین» و «سقای تشنه لب» است.

    پیکر مرحوم رسول ملاقلی پور پنج‌شنبه 17 اسفند ماه ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود. همچنین مراسم ختم آن مرحوم، روز شنبه نوزدهم اسفندماه، مصادف با اربعین سالار شهیدان، از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد امیر واقع در خیابان کارگر شمالی، مقابل پمپ بنزین برگزار می‌شود. رسول ملاقلی‌پور، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، در حال بازنویسی فیلمنامه فیلم آخر خود «عصر روز دهم» بود، بر اثر سکته قلبی، قلم بر زمین نهاد و صحیفه دل را به قلم فرشته مرگ سپرد. همچنین خانه سینما، ضایعه جانسوز درگذشت این هنرمند ارجمند را تسلیت گفت.



    سید محمد رضا موسوی ::: چهارشنبه 85/12/16::: ساعت 11:24 عصر
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    با تقسیم بار ترافیکی شبکه تلفن همراه و توسعه مسیرهای ارتباطی در ایام نوروز، مشکلی از جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه نخواهیم داشت.

    مهندس محمد حسین فلاح اصغری معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار با بیان این مطلب و با تاکید بر افزایش ظرفیت شبکه SMS تلفن همراه، اظهارداشت: با پشت سر گذاشتن ایامی چون عید قربان و عید غدیر و شناسایی رفتار مشترکان، تست موفقی داشته‌‏ایم که این امر حاکی از آن است که در ایام عید نوروز مشترکان شاهد اختلال در ارسال و دریافت SMS نخواهند بود.

    وی، با بیان این که 6 مرکز SMS در کشور در حال کار است که ظرفیت‌‏های بالایی برای آن‌‏ها طراحی شده است، گفت: به طور متوسط هر مرکز 45 هزار پیام کوتاه را در هر دقیقه ارسال می‌‏کند که این تعداد ظرفیت اسمی هر مرکز خواهد بود.

    مهندس فلاح اصغری، با تاکید بر این که ظرفیت کلی مراکز بیشتر از این تعداد خواهد بود، یادآورشد: برای مثال ظرفیت مرکز SMS شیراز، ارسال یک میلیون و 200 پیام کوتاه است.

    معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، با اشاه به وجود مراکز SMS در شهرهای تهران، شهرکرد، شیراز و ارومیه افزود: مراکز SMS تا 5/1 برابر بیشتر از ظرفیت فعلی خود می‌‏توانند ارسال و دریافت داشته باشند و با مشکلی مواجه نخواهند شد.



    سید محمد رضا موسوی ::: شنبه 85/12/12::: ساعت 6:40 عصر
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    بی ربط اما....

    مردی که قصد داشت به مناسبت 22 بهمن از برج آزادی صعود کند با رها شدن دستش سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

    ، این مرد 32 ساله به نام "سید امیر موسوی" در حرکتی نمایشی مقارن ساعت 11:45 بالا رفتن از برج آزادی را شروع کرد، در حالی که تنها سه متر تا رسیدن به نوک برج فاصله داشت، با رها شدن دستش سقوط کرد.

    بر اساس این گزارش به دنبال سقوط این مرد در ساعت 12:30 امروز، عوامل اورژانس که در میدان آزادی مستقر بودند، بلافاصله به محل حادثه رفتند و مجروح که هنوز زنده بود را به میدان فتح منتقل کردند.

    سپس امداد هوایی به محل اعزام شد و فرد حادثه‌دیده را به بیمارستان فیاض‌بخش انتقال دادند.

    به گزارش ایسنا سرهنگ مهدی احمدی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت با تأیید این خبر گفت: "این مرد پس از انتقال به بیمارستان، علائم حیاتی نداشت و جان خود را از دست داده بود".

    بر اساس گزارش اورژانس تهران نیز این مرد در حالی که در میان راه بوده، امدادگران هلال احمر با دادن طناب از بالای برج قصد نجات وی را داشتند که با امتناع وی روبه‌رو شدند که می‌خواست همچنان به صعود خود ادامه دهد.



    سید محمد رضا موسوی ::: سه شنبه 85/11/24::: ساعت 11:34 عصر
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    آقا مسعودم تو راه

    به قول بچه ها گفتنی:

    Masood Coming Soon



    Masood ::: یکشنبه 85/11/22::: ساعت 1:43 صبح
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

     برای ثبت نام روی عکس ها کلیک کنید



    سید محمد رضا موسوی ::: یکشنبه 85/10/10::: ساعت 2:52 صبح
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    ب مثل:                                        بسم الله الرحمن الرحیم

    این اولین یادداشت منه زیاد حرف نمی زنم!

    من سعی دارم در این وبلاگ هرچی ( هرچی بلدم ) از موبایل و کامپیوتر می خواهید گرداوری کنم.



    سید محمد رضا موسوی ::: شنبه 85/10/9::: ساعت 1:32 صبح
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    >> آمار دید و بازدید <<
    همین امروز: 1
    دیروزیها: 6
    کلآ :143147

    @@ نمازت قضا نشه @@

    /\\/ اینم از ما \//\
    احبار - © PC & MOBILE
    مدیر وبلاگ : سید محمد رضا موسوی[69]
    نویسندگان وبلاگ :
    Masood
    Masood (@)[18]



    >>موضوعات سایت<<

    -->لوگوی سایت <--
    احبار - © PC & MOBILE

    -->!!از ما بهترون<--

    -->لوگوی رفقا<--
















    [باز کردن همه]

    >>جستجو در سایت<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    @-- ساعت --@

    @-- نظر سنجی --@