سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است . [امام علی علیه السلام]
ترفند هایی در موبایل - © PC & MOBILE
  • یه نامه می فرستی؟
  • می خواهی منو بیشتر بشناسی؟ پس کلیک کن
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • ابتدا به این نکات دقت کنید: 

    > یعنی حرکت دادن جوی استیک به سمت چپ
    < یعنی حرکت دادن جوی استیک به سمت راست
    به ترتیب از سمت چپ به راست کدها رو وارد کنید:

    دسترسی به Service menu

    *>*>>*<

    ورژن فیرم ویر ( سیستم عامل ) گوشی
    رو نشان می ده.
    11*>*>>*<

    نمایش سریال نامبرگوشی
    #06#*

    برای اینکه سریع حالت بی صدا ( silent ) گوشی رو فعال یا غیر فعال کنید باید کلید c رو فشار داده و نگه دارید.

    با فشردن هر حرفی بر روی صفحه گوشی و نگه داشتن اون شما وارد Address Book شده و لیست اسمهایی که با اون حرف شروع می شند رو خواهید دید. برای مثال با نگه داشتن دگمه شماره 5 گوشی شما وارد آدرس بوک گوشی شده و لیست تمام نامهائی را که با حرف j شروع می شند رو خواهید دید.

    در حالت دوربین:
    دگمه 1 : انتخاب رزولوشن عکس
    دگمه 2 : انتخاب حالت عکس برداری در شب
    دگمه 3 : انتخاب حالت جلوه های ویژه
    دگمه 4 : انتخاب حالت self timer برای عکاسی با تاخیر
    دگمه 5 : انتخاب فلاش
    دگمه بالا و پائین ولوم : تغییر بزرگنمائی ( zoom )

    جهت قفل شدن صفحه کلیدگوشی و همچنین اجرای screen saver دگمه های * و lock رو فشار بدید.

    اتصال سریع:
    در حالت استندبای دگمه more رو فشار بدید تا گزینه های infrared , Bluetooth , silent , phone statues , shortcuts customizing ظاهر بشند.

    با گزینه shortcuts customizing میتونید هرکدام از جهتهای جوی استیک رو به عنوان یک کلید میانبر جهت وارد شدن به یک منوی خاص تعریف کنید.

    تغییر سریع روشنائی صفحه تصویر:
    در حالت دوربین برید و سپس درحالیکه دگمه * رو نگه داشتید با حرکت جوی استیک به بالا و یا پائین روشنائی صفحه رو کم و زیاد کنید.



    سید محمد رضا موسوی ::: چهارشنبه 85/12/16::: ساعت 11:38 عصر
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    با فراهم شدن یکی از سرویس های ارزش افزوده SMSIRAN.COM، امکان ارسال SMS بین الملل با یک سوم هزینه و یا کمتر نسبت به مخابرات فراهم شد.

    امیر اشتری مدیرعامل SMSIRAN.COM، از جمله خدمات این شرکت را ارسال SMS بین المللی به تمامی کشورهای دنیا از طریق اینترنت و یا موبایل ذکر کرد و گفت: استفاده از این سرویس برای ارسال SMS به برخی کشورها هزینه‌ها را تا یک سوم و یا یک چهارم(متناسب با کشور مقصد) کاهش می دهد.

    به گفته وی چناچه فرد در داخل کشور زندگی می کند، کافی است در متن پیام، ابتدا شماره تلفن مورد نظر را بصورت بین المللی و بدون دو صفر وارد کند و سپس با یک فاصله، متن پیام مورد نظر نوشته شود و به شماره 3000900 ارسال شود.

    برای نمونه در ارسال پیام از ایران به شخصی با شماره 21355985 در کشور نروژ با کد 0047 باید متن "4721355985 SALAM "به عنوان پیام کوتاه نوشته و به شماره 3000900 ارسال شود.

    علاوه بر این چنانچه کاربر به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند علاوه بر موبایل از طریق سایت SMSIRAN.COM اقدام به ارسال و دریافت SMS کند.



    سید محمد رضا موسوی ::: شنبه 85/12/12::: ساعت 6:42 عصر
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    1- نورپردازی مناسب سوژه:

    هر چه نور تابیده شده روی سوژه بهتر باشد، عکس شفاف‌تری از آن سوژه ثبت می‌گردد. در صورتی که ممکن است در زیر نور خورشید عکس بگیرید یا اگر در خانه هستید، تمام چراغ‌ها را روشن کنید. پس به خاطر داشته باشید که عکاسی در محیط‌های با نور متفاوت، منجر به عکس‌هایی با کیفیت‌های متفاوت می‌شود.

    برای از بین بردن تن‌مایه‌های رنگی باید تنظیمات تراز سفیدی (WHITE BALANCE) دوربین را تغییر دهید (این موضوع در ادامه توضیح داده شده است). برخی از دوربین‌های تلفن‌های همراه جدید دارای یک فلاش سرخود هستند. استفاده از این فلاش، حتی در زمانی که احساس می‌کنید نور محیط کافی است، باز هم موجب بهبود کیفیت عکس می‌شود. در صورتی که دوربینتان فلاش ندارد، هرگز در حالی که رو به نور هستید و سوژه در سایه قرار دارد، عکاسی نکنید.

    2- نزدیک‌تر بروید:

    یکی از مهم‌ترین ایرادات عکاسی با دوربین‌های تلفن همراه، هنگامی به ‌وجود می‌آید که سوژه در فاصله‌ای دور قرار دارد و عکس بسیار ناواضح است. بنابراین بهتر است همان وقتی که عکس می‌گیرید، به سوژه نزدیک شوید. دقت کنید که این کار را دقیقاً به صورت فیزیکی انجام دهید و هرگز از زوم دیجیتال دوربین استفاده نکنید. قبلاً هم گفته‌ایم که نزدیک شدن زیاد به سوژه گاهی منجر به ایجاد اعوجاج در تصویر می‌شود. در برخی مدل‌ها که دارای قابلیت‌های ضعیفی در عکاسی ماکرو هستند، ممکن است تصویری تار و فوکوس نشده را ثبت کنید.

    3- دوربین را ثابت نگهدارید:

    به ویژه در هنگام عکاسی با دوربین‌های دیجیتال خودکار، و خصوصاً در مورد تلفن‌های همراه که امکان لرزش زیادتری دارند (چون در یک دست نگهداشته می‌شوند). این مسئله خصوصاً در هنگام عکسبرداری در نور کم بسیار با اهمیت‌تر می‌شود؛ زیرا دوربین‌تان به صورت خودکار سرعت شاتر را کاهش می‌دهد. شخصاً در چنین شرایطی ترجیح می‌دهم به یک تکیه‌گاه محکم تکیه بدهم. شما هم می‌توانید از یک درخت، یک دیوار، دیوار کوتاه آشپزخانه یا هر چیز دیگری به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وقفه شاتر (SHUTTER LAG) برخی از دوربین‌های تلفن‌های همراه بسیار طولانی و در حد چند ثانیه است (فاصله بین زمان فشردن شاتر و ثبت شدن عکس توسط دوربین). بنابراین هنگامی که دکمه شاتر را فشار می‌دهید، به قدری صبر کنید تا یک‌بار عکس گرفته شده را روی صفحه نمایشگر تلفن ببینید، بعد حرکت کنید.

    4- بعداً عکس‌ها را ویرایش کنید:

    یکی از سرگرمی‌های جالب تلفن‌های همراه جدید، امکان ویرایش عکس‌ها روی خود تلفن است. نرم‌افزارهای ویرایشگر این تلفن‌ها کیفیت چندان بالایی ندارند و حالا که شما می‌توانید در ایران بهترین برنامه‌های کامپیوتری را بدون هیچ هزینه‌ای روی کامپیوترتان داشته باشید، بهتر است عمل ویرایش را بعداً در کامپیوتر انجام دهید. اگر هم کامپیوتر ندارید، حداقل به یاد داشته باشید که چنانچه یک عکس را سیاه و سفید کردید یا روی آن چیزی نوشتید، دیگر نمی‌توانید رنگ یا عکس اصلی را بازگردانید!.

    5- به خاطر داشته باشید که عکس‌های گرفته شده روی نمایشگر خود تلفن همراه، کیفیتی به مراتب بالاتر از آنچه واقعاً گرفته شده دارند؛

    زیرا اندازه کوچک‌تری دارند و عکس‌ها هرچه کوچک‌تر باشند، کیفیت بهتری دارند. بنابراین اگر از عکس گرفته شده راضی نیستید و روش‌های حرفه‌ای ویرایش عکس را نمی‌دانید (که البته این روش‌ها هم تا حد ناچیزی می‌توانند کیفیت عکس را تغییر دهند) بهتر است در همان لحظه عکسبرداری آن‌ها را حذف کنید و مجدداً عکس بگیرید. حداقل فضای کمتری را روی حافظه محدود دوربین‌تان اشغال می‌کند.

    6- زوم دیجیتال ممنوع!:

    برخی از دوربین‌های تلفن‌های همراه، زوم دیجیتال 2X ،4X ،6X و ... دارند. زوم دیجیتال دقیقاً مثل این است که یک عکس بدون زوم بگیرید و با نرم‌افزار‌های ویرایش عکس (آن هم در حد موبایلی آن‌ها) بخش میانی تصویر را بزرگ کنید! بنابراین، این کار با این‌که عکس معمولی بگیرید و بعداً بخش میانی آن را در کامپیوترتان برش بزنید و بزرگ کنید هیچ فرقی ندارد. حداقل بعداً می‌توانید به جای نرم‌افزار ساده تلفن همراهتان این کار را با فتوشاپ یا نرم‌افزارهای حرفه‌ای دیگر با کیفیتی به مراتب بالاتر انجام دهید. ضمن این‌که باقی عکس‌هایتان را هم دور نریخته‌اید!

    7- از تراز سفیدی دوربین استفاده کنید:

    برخی از دوربین‌های تلفن‌های جدید امکان استفاده از WHITE BALANCE یا تراز سفیدی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تن‌مایه‌های رنگی اضافی را از نور محیط بگیرید و عکس‌هایتان را تماماً با رنگ‌های طبیعی بگیرید. در صورتی که دوربین‌ همراهتان چنین قابلیتی را دارد، راهنمای آن را بخوانید و حتماً از آن استفاده کنید.

    8- قوانین عکاسی را فراموش کنید:

    نه، فراموش نکنید! قانون یک سوم طلایی و... عکس‌هایی که با قوانین عکاسی گرفته می‌شوند، زیبایی خاصی دارند. این قوانین که کاملاً تجربی نوشته شده‌اند، باعث بالا رفتن کیفیت کار شما می‌شوند. اما زمانی که این قوانین را می‌نوشتند، هنوز دوربین‌های عکاسی روی پخش‌کننده‌های MP3 و تلفن‌های بی‌سیم قرار نگرفته بودند! بنابراین هیچ دلیلی ندارد که به تناسب وسیله جدیدی که در دست دارید، قوانین نوین خودتان را پایه‌ریزی نکنید. دوربینتان را روی کف زمین بگذارید، پشت شیشه، از پایین به بالا، بالا به پایین و ... هیچ خرجی ندارد. فیلم که مصرف نمی‌کنید. بنابراین هر جهتی را که می‌خواهید، امتحان کنید.

    9- لنز دوربینتان را تمیز کنید:

    این مشکل یکی از دردسر‌های همیشگی دوربین‌های تلفن همراه است. لنز گوشی‌های همراه معمولاً کثیف هستند؛ زیرا شما هیچ‌وقت موقع پاسخ دادن به یک تماس به فکر تمیزی لنز دوربین روی تلفنتان نیستید! اثر انگشت یکی از معمول‌ترین انواع کثیفی لنز این دوربین‌هاست. گوشی‌های تلفن ممکن است ساعت‌ها در جیب لباستان کنار خرده‌ریز‌های ته جیب قرار داشته باشند و معمولاً کثیف می‌شوند. خصوصاً اگر لنز دوربین تلفنتان دارای درپوش مخصوص نباشد، بهتر است از یک عینک‌‌فروشی، یک دستمال مخصوص پاک کردن شیشه عینک تهیه کنید که بسیار ارزان و مناسب است.

    10 - عکس‌هایتان را نام‌گذاری کنید:

    یکی از مشکلات عمومی کاربرانی که دوربین‌های دیجیتال آن‌ها دارای کارت‌های حافظه پرحجم هستند، این است که پس از مدتی با تعداد بسیار زیادی عکس روبه‌رو هستند که نه می‌دانند چه وقت آن‌ها را عکسبرداری کرده‌اند و نه می‌توانند عکس‌های مورد نظرشان را از بین آن‌ها پیدا کنند.

    برخی تلفن‌های همراه به صورت خودکار تاریخ عکسبرداری را به عنوان نام پیش‌فرض تصاویر انتخاب می‌کنند که در مورد کاربران ایرانی معمولاً تاریخ صحیحی نیست؛ زیرا یا اصلاً تاریخ میلادی را تنظیم نکرده‌اند یا معمولا‌ً نمی‌دانند که مثلاً ماه شش میلادی برابر با کدام ماه شمسی است. خوشبختانه تمام تلفن‌های همراه با صفحه کلیدی که دارند امکان تغییر نام عکس‌ها را به شما می‌دهند. از آنجا که عکس‌های دوربین‌های تلفن‌های همراه معمولاً ماه‌ها و گاهی سال‌ها روی حافظه گوشی باقی می‌مانند و به کامپیوتر منتقل نمی‌شوند، بهتر است هر بار که عکس می‌گیرید، همان چند عکس جدید را نامگذاری کنید. ممکن است کمی وقت بگیرد، اما قطعاً پس از مدتی متوجه مزیت‌های آن خواهید شد.

    11 - بالاترین وضوح را به کار گیرید:

    برخی از تلفن‌های همراه به شما اجازه می‌دهند وضوح عکس‌هایی را که می‌خواهید بگیرید، انتخاب کنید. نیازی به گفتن نیست که هرچه وضوح عکس‌ها بالاتر باشد، کیفیت آن‌ها نیز بهتر است؛ البته در مقایسه با وضوح‌های پایین‌تر همان دوربین. این مسئله خصوصاً در مورد تلفن‌های همراه که وضوح حسگر آن‌ها معمولاً در حد یک مگاپیکسل است، بسیار مهم است. البته باید حواستان به حجم فایل‌ها باشد و در صورتی که فایل‌های عکس حجم زیادی می‌طلبد، آن‌ها را منتقل کنید.

    12 - عکس‌هایتان را چاپ نکنید:

    تصور مگاپیکسل را از ذهنتان خارج کنید. کیفیت چاپ عکس‌های تلفن همراه بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که روی نمایشگر گوشیتان می‌بینید. دوربین‌های تلفن‌های همراه، به دلیل فاصله کانونی کم و حساسیت بالای حسگرهایشان معمولاً دارای نویز بسیار زیادی هستند و هنگامی که آن‌ها را چاپ می‌کنید، اصلاً نباید انتظار داشته باشید کیفیت آن‌ها با یک دوربین نگاتیوی سطح متوسط (که یک دهم قیمت گوشیتان و حدود بیست تا چهل هزار تومان قیمت دارند) برابری کند. ضمن این‌که، هزینه چاپ عکس‌های دیجیتال تقریباً بین 5/1 تا 2 برابر چاپ آنالوگ است. بنابر این بهتر است عکس‌هایتان را چاپ نکنید، بلکه آن‌ها را با نرم‌افزارهای ساخت آلبوم عکس به سی‌دی‌های تصویری تبدیل کنید و در یک آلبوم جدید نگهدارید. یکی از بهترین برنامه‌های ساخت آلبوم تصویری MEMORIES ON TV است که نحوه کار با آن در شماره‌های قبل عصر‌‌شبکه در بخش آموزش‌های پنج دقیقه‌ای معرفی شده است.

    13- به هر کسی اعتماد نکنید:

    افراد سودجو این روز‌ها به دنبال خصوصی‌ترین عکس‌ها و فیلم‌های شخصیت‌های مهم هستند تا از توزیع آن‌ها در اینترنت یا سی‌دی‌های غیراخلاقی کسب درآمد کنند. ممکن است تصور کنید شخصیت چندان مهمی نیستید، اما فراموش نکنید که هرگز کارت حافظه دوربینتان را به افرادی ندهید که آن‌ها را نمی‌شناسید. حتی کارت‌های فرمت شده هم قابل بازیابی هستند. باور نمی‌کنید؟ مراقب باشید!

    سید محمد رضا موسوی ::: دوشنبه 85/11/30::: ساعت 12:19 صبح
    بامرام نظر نمیدی؟: نظر

    >> آمار دید و بازدید <<
    همین امروز: 0
    دیروزیها: 2
    کلآ :143123

    @@ نمازت قضا نشه @@

    /\\/ اینم از ما \//\
    ترفند هایی در موبایل - © PC & MOBILE
    مدیر وبلاگ : سید محمد رضا موسوی[69]
    نویسندگان وبلاگ :
    Masood
    Masood (@)[18]



    >>موضوعات سایت<<

    -->لوگوی سایت <--
    ترفند هایی در موبایل - © PC & MOBILE

    -->!!از ما بهترون<--

    -->لوگوی رفقا<--
















    [باز کردن همه]

    >>جستجو در سایت<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    @-- ساعت --@

    @-- نظر سنجی --@